Jumaat, 29 April 2011

SEDIH DAN SAKIT HATI BILA BUDAK -BUDAK DAH PANDAI CAKAP CAMNI

assalamualaikum..bukan niat untuk menjatuhkan sesiapa,tapi ingin berkongsi satu fenomena yang sebenarnya dah lama ada dalam diri generasi sekarang..baca dan buatlah penilaian sendiri..





untuk pengetahuan semua,dialog-dialog ni terhasil daripada ADIK-ADIK yang masih belum boleh digelar MATANG..maaf kalau cakap macam tu sebab ini penilaian saya dan saya kenal penulis-penulisnya..masih bersekolah..

adik-adikku,ingat,kita perempuan..lelaki pun sama!jaga maruah dan tatasusila kita,akak bukan cakap seperti akak ni sempurna sangat..tak dear..akak cuma rasa malu sangat bila baca ayat-ayat yang macam tu..dan ini tanggungjawab akak untuk tegur kalian semua(even akak tak pasti kalian akan baca atau tak..)kalau teguran ni tak sampai pada kalian,takpe lah..biarlah ia jadi peringatan kepada orang lain..

lagi satu,yang ditulis tu di laman sosial..semua orang boleh baca..takkan tu pun tak boleh nak fikir,cikgu-cikgu boleh baca..mak ayah boleh baca(kalau mak ayah ada FB),so,tolong jaga.. sebab sikap macam ni membuatkan orang fikir kita mempunyai moral yang rendah.. maaf kalau akak ada singgungkan hati sesiapa sebab post pasal komen kalian..

p/s: sedih bila fikirkan apa yang akan jadi lagi lepas ni..mudah-mudahan Allah menjaga jalan kehidupanmu adik-adikku sayang..AMIN~
terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

2 ulasan:

  1. ish3.. teruknyer la bahasa budak2 skang ni ek..

    bukan apa.. skrg nih tgk mak bapak x peduli apa yg anak buat.. anak2 keluar smp kul 2-3 pg x bertanya pun anak ke mana..

    kat kwsn perumahan mak cmtuh la.. tgk budak2 merayap kul 2-3 pg.. pastuh nak curik antena kereta org, curik buah pelam lah.. pastuh jual blik kat tuan rumah.... nak buat apa pun x tau ler dgn antena tuh.. pelik kan mak bapak x tau ke anak2 keluar rumah mlm? buat apa?

    BalasPadam
  2. kasarnya bahasa..kalo kecik2 mcmni, bila dah besar lagi parah kalau xde yg bimbing...

    BalasPadam

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...