Khamis, 30 Julai 2009

TOLONG BERITAHU DIA..

Tolong beritahu si dia, aku ada pesanan buatnya..Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..Tolong beritahu si dia, cinta manusia bakal membuatnya alpa..
Tolong nasihati sia dia, jangan menyintaiku lebih dari dia menyintai Yang Maha Esa..Tolong nasihati si dia,jangan mengingatiku lebih dari dia mengingati Yang Maha Kuasa..
Tolong nasihati si dia, jangan mendoakanku lebih dari dia mendoakan ibu bapanya..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan Allah kerana di situ ada syurga..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan ibu bapanya kerana di telapak itu syurganya..
Tolong ingatkan si dia. Aku terpikat kerana imannya bukan rupa..
Tolong ingatkan si dia. Aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta..
Tolong ingatkan si dia. aku kasihinya kerana santunnya..
Tolong tegur si dia, bila dia mula mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya..
Tolong tegur si dia, andai nafsu mengawal fikirannya..
Tolong sedarkan si dia.
Aku milik Yang Maha Esa..Tolong sedarkan si dia. Aku masih milik keluarga..
Tolong sedarkan si dia, tanggungjawabnya besar kepada keluarganya..
Tolong sabarkan si dia, usah ucap cinta di kala cita-cita belum terlaksana..
Tolong sabarkan si dia, andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..
Tolong sabarkan si dia, bila jarak menjadi penyebab bertambah rindunya..
Tolong pesan padanya. Aku tidak mahu menjadi fitnah besar kepadanya..
Tolong pesan padanya. Aku tak mahu menjadi punca kegagalannya..
Tolong pesan padanya aku membiarkan Yang Esa menjaga dirinya..
Tolong khabarkan pada si dia. Aku tidak mahu melekakan dia..
Tolong khabarkan pada si dia. Aku mahu dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..
Tolong khabarkan pada si dia, jadilah penyokong dalam kejayaanku..
Tolong sampaikan pada si dia.
Aku mendambakan cinta suci yang terjaga..Tolong sampaikan pada si dia,cinta kerana Allah tidak ternilai harganya..Tolong sampaikan pada si dia, hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dengan Yang Maha Kuasa..
Tolong sampaikan kepada si dia kerana aku tidak mampu memberitahunya sendiri….
Hanya engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia..
Moga pesananku sampai padanya walau aku sendiri tidak mengetahui siapa dan dimana si dia..
Moga dia
seekor lebah yang sentiasa memuji keagungan Yang Maha Kuasa memasuki taman larangan dengan sopan santunnya dan bertemu mawar berduri yang terjaga oleh tuannya..Simpanlah pesanan ku ini sehingga engkau bertemu diriku suatu hari nanti…
“Apabila kau ingin berteman,Janganlah kerana kelebihannya,
Kerana mungkin dengan satu kelemahan,Kau mungkin akan menjauhinya…

.Andai kau ingin berteman,Janganlah kerana kebaikannya,
Kerana mungkin dengan satu keburukan,Kau akan membencinya….

Andai kau inginkan sahabat yang satu, Janganlah kerana ilmunya,
Kerana apabila dia buntu,Kau mungkin akan memfitnahnya….
.
Andai kau inginkan seorang teman,Janganlah kerana sifat cerianya,
Kerana andai dia tidak pandai menceriakan,Kau mungkin akan menyalahkannya….

Andai kau ingin bersahabat,Terimalah dia seadanya,
Kerana dia seorang sahabat,Yang hanya manusia biasa…

Jangan diharapkan sempurna,Kerana kau juga tidak sempurna, Tiada siapa yang sempurna…


Tapi bersahabatlah kerana Allah..


terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

Isnin, 20 Julai 2009

MY STUPID ACTION..ARGHHHH!!!!!!!!!!

someone always said to me that
everything will gonna be alright
but....
waaa!!!!
arghhh!!!
i can't believe that i will do the
STUPID!STUPID!STUPID!
things...
want i gonna say???
i really hope this is the right thing..
i hope so..
oh,noooooO!!!!!
i need something that can...
waaaa....
i don't know what i want...
oh,no!oh no!!!
that person make me crazyyyyy!!!
he/she make me take that...
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
i really hope everything will gonna be better..
I REALLY HOPE SO...
PLEZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ......
:-(


terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

Rabu, 8 Julai 2009

MOTIVASI DARI KARTUN

Assalamualaikum..
hmm..tau tak td aku baru abis tgk citer SPONGEBOB SQUAREPANTS..alaa,citer span warna kuning tue laa..yg nie ha,pastue tajuk ari nie ialah 'selling out' dan 'laugh forever'..tp yg aku nk citer kat sini ialah tajuk ketawa tue,tau x nape?sbb......xpe,kite bercerita dulu ek..MySpace
ok,citer bermula bila spongbob tgur squidward mase diorang same2 nak gi keje,n spnjang perjalanan tue spongbob asyik gelak x abis2,dan dia trus glak stat dr diorang msuk keje smpai la balik,so,sqidward yg sntiasa dingin nie pun bengang la,asyik glak x abis2..dah laa dia x suke ngan hidup dia sknang,dtmbah lg ngan prangai jiran dia,yg x benti2 glak...............
so,esoknye squidward dpat 1 idea utk kenekan spongebob,memula dia ckap kat spongebob yg spongebob nie mcm x shat,siap amik pnyukat suhu(dia rndam dalam tmpat goreng kentang) utk sukat suhu spongbob(135 drah celcius!!!)dia ckap mgkin sbb spongebob nie byak sgt glak,dan kalau spongebob glak lg ari nie,mgkin 'kotak gelak' spongebob akan rosak dan dia xkan dpat gelak lg lpas nie(padahal dia tipu!!)..spongebob nie pun prcaya bulat2,dan stat dr tue dia sntiasa brjaga2 spaya dia x tergelak..
hal ini tlah mnybabkan(wah,mcm buat krang lak rase!) spongbob trtekan dan dia dah x bleh gelak scara tiba2MySpacedia sdih sgt sbb dia ingtkan 'kotak gelak' dia dah rosak..spanjang ari dia mntak tlong kat sume kkwan dia(patrick,mr.crab,dan sandy),tp x berjaya..so,dia blik umah dan mnangis spuas2nya smpai bnjir umah dia(bese la,kartun..)MySpacesquidward yg x rase bersalah nie pun akhirnya x tahan ngan tangisan spongbob yg kuatMySpaceso,dia gi umah spongbob dan bagitau perkara sbnar yg dia sj je tipu spongebob...dan lpas tue spongebob dah boleh gelak semula!!
lpas tue squidward pun gelakkan spongebob sbb prcaya ngan pnipuan dia,spongebob x ksah dan dia maafkan squidward..tp..ttibe 'kotak glak' squidward ttibe rosak dan dia dibawa ke hospital..

bila squidward bukak mata,dpan dia ada mr.crab,sandy dan patrick..patrick ckap yg kotak gelak squidward dah rosak teruk sbb ianya terlalu kecil dan kering sbb terlalau lama dan jrang digunakan,so,ianya dah dibuang..squidward panik laa,pastue doktor ikan tue ckap "jgn risau sbb ada orang yg mmpunyai kotak gelak yg besar dan segar dah dermakan separuh kotaknya tue pd awk.."dan,orang itu adalah...SPONGEBOB!!squidward gmbira tp syng sbb gaya dia glak dah serupa ngan spongebob dan squidward x dpat trima semua tue..hehehe THE END..
so,apa yg kite dpat dr citer nie??byakkk..
PERTAMA!orng yg jarang bergmbira nie(sng ckp,x suke brgmbira)mmg hidup dia akan jd kosong..ini digmbarkan dengan keadaan kotak gelak squidward yg kecil dan kering tue,brbnding dgn kotak gelak spongebob yg besar dan segar..mmg la kotak tue x wujud tp ianya cukup utk mggmbarkan prbezaan yg ketara antara mrk,kan..so,bergmbira lah selalu..
KEDUA!yg pling pnting..PENGORBANAN SEORANG RAKAN...wlaupn squidward dah buat spongebob hmpir hilang kwalan diri sbb ingat dia dah x boleh glak lg,tp spongbob ttap tolong squidward dgn mndermakan sparuh 'kotak gelak' dia pd squidward..dan yg pling mnarik mnat aku ialah ayat last spongebob "hehehe..SBB ITULAH GUNANYA SEORANG KAWAN!"

hmm..mcm mane aku boleh terlintas bnde2 mcm nie ek??ha!aku tau..sbb mgkin aku ikut pesanan DR. HM TUAH ISKANDAR al-HAJ yg brpesan..kalau kita tgk atau alami sesuatu,cuba lihat dengan pandangan motivasi,pasti kita akan temui sesuatu yg kita x sdari..dan,aku dah temui sesuatu dr citer spongebob tue..that's it!!so,x salah kan kalau orang dewasa pun suka tgk kartun...hehehehe....so,just enjoy yourself with the right way and try to make it more interesting!!
MySpace
MySpace



terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

Selasa, 7 Julai 2009

KEMBALI!!!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum...
ok,smentara ngah tunggu mase utk aku nak wat assingment nie,elok rasenye aku luahkan apa yg aku pendam selama nie...hmmm...rase cam x mampu berfikir dah,adoi!!MySpace
hehehe...bkan pe,sbnarnye,sbnarnye,sbnarnye......
AKU RINDU SMKAP!!!!
ish,ish,ish..xtau la nape,nak kte aku nie orang pnting kat sk tue x laa sgt,tp...serius aku kate aku rindu,syg btooool kat smkap..MySpace

kalau dulu mase kat smkap,asyik pkir"bila laa nk abis sk??!!"tp bila dah ada kat luar smkap nie,trbyang2 suasana smkap dlm otak aku!!suasana dlm kelas,mase tazkirah,mase blaja taranum,mase bace yassin,mase bersalaman ngan cikgu2,ish!boleh katekan
semua aktiviti kat smkap aku rindu...tp,nak wat camne,MySpaceaku kena trima hakikat yg aku dah keluar dr smkap..

kkdang rase kkosongan plak bila x dngar cikgu,ustaz,ustazah,pngetua brcakap mase bg nasihat..rase cm something not complete in my lifeMySpacesampai kkdang aku rase nk wat sesuatu yg mcm..MySpaceatau..MySpacehmm..mgkin jgk...MySpacedan..MySpace

so,bila dah masuk kat dunia luar nie..bila kdang2 aku terleka,aku mula rase kehilangan..MySpacekhilangan ssuatu yg selama nie aku x sedar yg spatutnya aku bersyukur kerana telah mmilikinya..
CARA HIDUP ISLAM...aku mula nmpak apa yg orang mksudkan pergaulan bebas,cara hidup bandar,dan byak lg yg buat aku terpana..

DAN..aku berharap,cara hidup islam yg aku dalami dulu akan tetap untuh dalam jiwa aku,ini satu azam aku yg aku akan ingat walau ke mana aku pegi,yeah!!MySpace
mgkin bg diorang aku hanya laa sekadarMySpacedan jugakMySpaceand aku perasan diorang cuba nakMySpacecuba,dan terus cuba nak bawak aku join diorang..TAPI!!aku akan cuba bertahan dan teruskan usaha utk capai segala impian aku!!MySpace
INSYAALLAH..MySpace

terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...