Rabu, 13 April 2011

BEN ASHAARI:BICARA KASIH AYAH



assalamualaikum..sekiam kalinya men'join'kan diri dalam segmen OTAI BEN ASHAARI,kalau sebelum ini,beliau membicarakan tentang jasa ibu,kini,beralih pula kepada insan bergelar 'ayah'

kenangan bersama ayah tersayang:
>ayah kadang-kadang berat hati nak bagi saya keluar dengan kawan-kawan,ayah kadang-kadang selalu tanya itu dan ini bila ada kawan datang rumah,siapa tu,budak mana?ayah selalu marah kalau tak beritahu dia ke mana saya pergi..ayah lebih rela tak pergi mesyuarat semata-mata nak hantar saya ambil anugerah pelajar cemerlang,sedangkan sekolah bukanlah jauh mana untuk saya pergi sendiri..

>ayah kadang-kadang marah mak bila mak bagi saya bawak motor jauh-jauh..ayah kadang-kadang bagi saya RM 100 bila duit saya hilang hanya RM 10 je.. ayah selalu ajar macam mana nak dapat anugerah DEKAN macam dia..ayah selalu beli baju baru untuk saya,walaupun dia tahu saya jarang nak pakai..ayah selalu tulis komen bila ada gambar saya dengan lelaki lain dalam FB..ayah hanya diam bila mak cakap ayah macam dalam cite PAPADOM...sebab dia tahu,apa yang dia buat untuk saya,semuanya betul..

> dan saya tahu kenapa ayah buat semua tu,SEBAB SAYA SATU-SATUNYA ANAK PEREMPUAN DIA..
*boleh tak nak letak pic ayah saya?:)*


>saya sayang satu-satunya ayah saya dalam dunia!!!

cara mendidik ank pada zaman sekarang:
>AGAMA..tak kiralah kita tinggal di bandar mahupun kampung,agama satu-satunya elemen penting dalam mendidik anak.bila dari kecil anak2 dah diajar untuk mencintai Islam,untuk tugas mendidik seterusnya,InsyaAllah,semuanya akan mudah..


terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

2 ulasan:

  1. singgah lah blog dekcik..
    bce ngah penuh hayati..

    http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

    BalasPadam
  2. Agama tu elemen penting tapi jangan letak tugas tu kat sekolah jer. Ibu bapa nombor satu dalam mendidik anak..

    BalasPadam

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...