Ahad, 20 Mac 2011

BEN ASHAARI:TERIMA KASIH IBU!

[BANNER BEN ASHAARI[4].jpg]

salam keindahan dunia:)join segmen from BEN ASHAARI!

1.kenangan saya bersama ibu yang tak dapat dilupakan..actually panggil mak..hehehe..:) sebenarnya banyak kenangan dengan mak..tapi ni yang terbaru..sebelum mak pergi umrah dengan ayah,salam dan cium tangan mak,mak cakap..

"tolong jaga adik-adik kat rumah ye,anak mak dah pandai uruskan adik-adik kan?"

saya angguk je,tak larat nak cakap apa-apa,tak nak air mata jatuh,nanti mak nampak..

mak sambung "nanti kalau mak dah tak dapat balik semula,wawa boleh jaga adik kan?"

tersentap betul masa tu..automatik,air mata dah meleleh...sedih betul!!!sampai hati mak cakap macam tu..:(

tapi alhamdulillah,mak dan ayah selamat pergi dan balik...syukur~

2.antara mak dan ayah,siapa saya lebihkan?
setakat ni rasanya dua-dua sama rata..tak lebih tak kurang..saya sayang mereka berdua!!

3.apakah anda sanggu tinggalkan ibu bapa anda di rumah orang tua?
Nauzubillah..selagi tubuh dan akal ni masih boleh bertindak dengan waras,saya akan jaga ibu bapa saya sehingga akhir hayat saya..InsyaAllah..

4.pendapat tentang anak-anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka ..
harta pusaka adalah peninggalan ibu bapa,takkan sebabkan harta,hubungan adik beradik rosak? ibu bapa tentu kecewa andainya mereka lihat anak2 mereka bergaduh disebabkan harta dunia..

"Ya Allah,Kau lindungilah ibu bapaku sepertimana mereka melindungi dan menjagaku sewaktu aku masih kecil..AMIN~"

:)

terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

16 ulasan:

  1. semoga Allah lindungi ibubapa kita^^

    jom singgah (:
    http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/03/ben-ashaari-terima-kasih-ibu.html

    BalasPadam
  2. Amin...
    Semoga kita dapat beri yg terbaik untuk ibubapa kita..

    Entry terbaru padlie: BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !

    BalasPadam
  3. bersama-sama berusaha menjadi anak yg s0leh dan s0lehah...serta menggembirakan mereka semasa hayat mereka...

    BalasPadam
  4. Rasa sangat sedih .. sobsss :(

    review dari segmen Abang Ben .

    BalasPadam
  5. kita dah takde mak...sedih kan.......

    BalasPadam
  6. Dil sayang mama and abah..
    meleleh-leleh air mata time taip entry ni..sampaikan kwn tegur, awat nanges.. =')

    BalasPadam
  7. harap kita tak jadi anak yang tak mengenang budi..

    BalasPadam
  8. dtg bace entry n follow.. :)

    BalasPadam
  9. dulu pon Yana nangis masa mak pegi umrah.. huhu.. syukur semuanya baik2 je..

    BalasPadam
  10. Semoga ibu bapa kita dilindungi...
    Tanpa mereka siapalah kita...huhu

    BalasPadam
  11. hehe..parents saye lom gi umrah or haji gi..

    http://kchhitam.blogspot.com/2011/03/ben-ashaari-terima-kasih-ibu.html

    BalasPadam
  12. salam singgah n follow!
    memang sedih bila bercerita pasal ibu jadi hargailah ibu anda selagi mereka masih ada...

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum.. ibu kamu terbaik, sama sepertimana Mama Nadh, terbaik buat Nadh.. kita sama2 pastikan, kita jugak jadi anak yang baik, yang soleh buat mereka, dan masa depan, kita ibu bapa contoh buat anak2 kita ya.. ;)

    BalasPadam
  14. sob3...knangn adalah bnda yg susah nak dilupakan sama ada pahit atau buruk..

    prince doakan kite same2 menjadi anak yang soleh n solehah...:)

    BalasPadam

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...