Jumaat, 25 Februari 2011

CACATAN 1:HOME ALONE BEGIN..


salam keindahan dunia:)

hari ni hari pertama mak dan ayah aku tiada di rumah..
mengerjakan impian mereka..
menjejakkan kaki ke kota suci Mekah..
walaupun hanya umrah,
tapi aku tahu ia amat besar maknanya buat mereka..

jadi,aku dan adik-adik tinggal di rumah,
well..actually not so easy
untuk jaga budak-budak ni..
tapi,untuk hari pertama,
semuanya berjalan lancar..

kitorang tak dapat hantar mak ayah naik flight,
so,kitorang hanya hantar sampai depan pintu rumah je..
masa salam mak n ayah,
aku cuba cover,
tapi air mata ni degil sangat,
tetap jugak mengalir..
dalam hati aku dah penat cakap.
"wawa,kuat ok!!"
aku taknak adik2 aku nampak..
tapi aku tak mampu..
aku terlalu lemah..
mungkin sebab aku perempuan,
dan mereka semua lelaki...
semoga mak n ayah selamat pergi dan balik...

jadi,malam ni aku masakkan diorang nasi goreng,
tapi,bila bang cik masuk campur,
nasi goreng aku dah jadi lain...
hadui..
tapi nasib baik dia buat sedap..
dan satu yang aku perasan,
bila dia memasak,
mulut dia akan pot,pet,pot,pet..
macam nenek tua marah suami dia yang selalu lepak kat kedai kopi..
kah,kah,kah...

along pulak call banyak kali,
even dia jauh..
heh,risau aku tak masak untuk budak2 ni la tu..
hello~
bila wawa rasa wawa ada tanggungjawab,
wawa akan buat ok!
weee~
\/(^_^)\/

mak,ayah..
jaga diri kat sana ye..
SAYANG MAK DAN AYAH!!

p/s:sebak bila ayah cium pipi aku:(

terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

2 ulasan:

  1. hai wawa.. kalau rasa susah ajak la kawan teman :) kak farah dgn along doakan wawa dengan adik2 semua selamat.. tapi jgn nakal2 -____- ehehe

    BalasPadam
  2. @nurfarah nadiah
    hehe..dah tak susah da:)
    orait,janji tak nakal!!
    menurut perintah!!!
    (^_^)!!

    BalasPadam

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...