Sabtu, 9 Julai 2011

SUSAH SANGAT KE NAK BAGI SIGNAL? BAHAYAKAN ORANG TAU TAK!

assalamualaikum.. alhamdulillah saya masih diberi peluang untuk sampai di rumah dan terus ke laptop untuk menaip entry ini. baru berjaya mengelak sedikit pelanggaran antara motor dengan motor. dik,kalau kat simpang,bagi la signal awak nak masuk mana,takde la pengguna jalanraya lain terpaksa menanggung akibatnya.

ini antara punca berlakunya kemalangan jalanraya,kalau sempat elak takpe,kalau tak sempat? nauzubillah..kita mesti ingat,walaupun kita memandu/menunggang di jalan kampung,jalan-jalan kecil,tapi orang lain pun menggunakan jalan tu,kalau tak patuhi undang-undang,kita menyusahkan ramai pihak termasuk diri kita sendiri.


tak susah kan? masa nak belok ke,tukar lorong ke,tekan signal..jangan bagi signal salah pulak.

sama-samalah kita pupuk kesedaran di jalan raya.mesti ada yang cakap belakang:

"eleh,wawa..cakap senang la..ce buat..boleh ke?"

"weh,jalan kecik je pun,nak bagi signal watpe.skema la!"

kalau tak patuhi apa yang terbaik,kita mungkin akan berdepan dengan yang terburuk.. nauzubillah..

p/s:tiba-tiba teringat cakap cikgu memandu,kalau masa ujian memandu hang lulus,tapi masa memandu betul-betul hang tak bagi signal,baik hang bakar je lesen tu. takde guna bayar mahal-mahal untuk buat lesen,tapi tak patuhi undang-undang!membazir!


terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

1 ulasan:

  1. heheh..yup2..bab2 signal ni kena ckna sket.. baru selamat dijalan raya..(^^!

    sama2 kita perbaiki..

    BalasPadam

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...