Jumaat, 2 September 2011

CERITA DISEBALIK SOTONG GERGASI DI RUMAH

assalamualaikum.. WORDLESS WEDNESDAY sebelum ni saya ada upload pic si gergasi ini. dan ini kisah di sebalik kemunculannya.

mak:wawa,ce tengok apa dalam plastik tu.
saya:(belek-belek plastik) apa ni?? ha!!besarnya sotong!!! mana dapat?
mak:kawan ayah bagi,dia gi laut dalam,dapat sotong tu.
saya:mak aih..ni tak abis makan ni.. (lari amik phone nak snap gambar sotong tu)

sempat jugak capai pensil,nak buat perbandingan,baru nampak besar skit.. huhu...


see..besar tak? korang ada? ada? ada?




dan sekarang sotong tu dah selamat jadi sambal yang sedap:) kuasa Tuhan,tak siapa yang dapat sangka.. rasanya ni masih kecil kalau nak dibandingkan dengan hidupan lain kat laut tu yang tak pernah kita ketahui saiznya.. SUBHANALLAH..

terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

3 ulasan:

  1. Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
    Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

    http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

    BalasPadam
  2. mak aih!!! memang kenyanglah makan!! haha

    BalasPadam
  3. gergasi ke 2? Sy biase je tgk stong bsar 2.salu g mancing tgkap stong dlu wat umpan.lo stong bsar2 cmtu ktorg pggil torpedo..igtkn bsar sgt la stong gergasi yg kamu mksudkn.hahahaha

    BalasPadam

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...