Jumaat, 17 Disember 2010

~nAk,ni pAk cIK Ni..~

sekadar gambar hiasan..
chewah!

selamat petang dan salam satu Malaysia..
(Malaysia memang satu pun..)
sekarang jam sudah menunjukkan waktu yang sesuai untuk anda semua beriadah..
maka pergilah sihatkan badan anda..

apa aku mengarut..
ok,abaikan..
cerita sebenarnya ialah..
suatu petang,
aku on phone maxis yang da berhabuk
sebab dah lama tak guna..
kedit pun banyak lagi..
dan masa tu dah tentu2 la berduyun2 masej masuk
tentunya bukan daripada kkawan aku
but dari Maxis
entah pebende aku pun tak faham..
memenuhkan inbox aku jek..
aiyaa..

tetiba dalam bebanyak tu
terselit satu mesej dari no yang panjang berjela2
mesejnya berbunyi begini(wah,skema ayat!!)

"ni pakcik,pakcik ade hal
tolong top up kan pakcik RM 30 kat no
01281....."

hoit!!!!!
tak beragak betul 'pakcik' nih..
ni salah satu alternatif nak dapatkan topup percuma
chis!
bila masa pulak pakcik aku guna no berjela2 tu
da lah mintak RM30..RM30!!!
memang melampau
alaa..kalo mintak RM1 pun aku tak bagi la
bukan kedekot tapi mintak la dengan cara yg sopan..
request ke..apa ke..
tak yah la nak menipu kan..
(nampak cam aku baik kan..hahaha)

aduiyai..
aku pun tak paham la
makin tinggi teknologi kita
makin berleluasa gejala ni..
aku tau bukan aku sorang je yang kena..
so,apa tindakan kita seterusnya?
sesama la pikir..



entry ini dibuat dalam masa 10 minit..
rekod terbaru..
hahaha..
sebenarnya nak balik kampung ni..
biasa laa..dah habis exam..
nak jumpa nenda terchinta..
okeh..jom sume..
BALIK KAMPUNG!!

p/s:RM 3O..perghh..gila la 'pakcik' ni..
kalo aku jahat aku da bagitau da nombor dia..
hurmmm...'pak cik',niat saya bukan jahat
cuma nak berkongsi saja ye 'PAK CIK'!!!!

terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

0 KOMEN TERBAIK!:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...