Isnin, 23 Julai 2012

PEREMPUAN NERAKA (OST DAN SIRATANNYA DI SEBALIKNYA)

assalamualaikum. menghabiskan malam sabtu dengan sedikit kisah yang mengingatkan diri. kisah sebeginilah yang sebarusnya diperbanyak oleh pihak industri hiburan kita. ada pengajaran, ada intipati, dan ada siratannya. pelakon pun membawakan watak dengan baik (like Fizz Fairuz!) mengisahkan Intan, isteri kepada Hasyim yang sentiasa mengongkong hidupnya dan berbelanja di luar kemampuan sehingga menyebabkan Hasyim tertekan dan kesihatannya turut terjejas.
apa pun, terdetik di hati mencari lagu tema cerekarama pilu ni. dan... jumpa!! :D
kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan aku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada ilahi
tuk satukan kami disurga nanti
taukah kamu apa yang ku pinta
disetip doa sepanjang hariku
tuhan tolong aku tolong jaga dia
tuhan aku sayang dia
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada ilahi
tuk satukan kami disurga nanti
" Sebaik-baik perempuan (isteri) ialah apabila dipandang oleh suaminya, menggembirakannya. Apabila disuruh oleh suaminya ia menurut saja tanpa ingkar, jika suaminya tidak ada, ia akan memelihara harta suaminya dan juga dirinya. Perempuan yang derhaka kpd suaminya tidak boleh diberi nafkah dan bahagiannya."
p/s: bimbing aku jadi yang terbaik untuk kamu.
entry sebelum ini:

terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

1 ulasan:

  1. Best cerita perempuan neraka..
    banyak pengajaran...lelaki yg sangat penyabooo..lain plak dengan menantu lelaki dia....
    isteri pegang duit @ control duit suami...apalah nak jadi...Kepada bakal isteri jadi isteri yang taat kepada suami..

    BalasPadam

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...