Selasa, 17 Julai 2012

HADIS2U (4) *UTUSAN SANG PENCINTA*

assalamualaikum.. hari ini sudah hari Selasa, bermakna masa untuk segmen HADIS2U!! walaupun tertinggal BUKU KESAYANGAN di USM, tetapi segmen ini perlu diteruskan jugak. randomly mengambil tajuk ini. tajuk yang kontroversi bukan? (angkat-angkat kening sikit) ^__^ ok, lari cepat!!
jom mula! Rasullulah pernah berpesan:
“Cintailah kekasihmu dengan biasa-biasa saja, kerana boleh jadi suatu hari nanti dia akan menjadi sesuatu yang kamu benci,dan bencilah sesuatu yang tidak kamu sukai dengan biasa-biasa saja, karena boleh jadi suatu hari nanti dia akan menjadi sesuatu yang kamu sukai.”
Allah juga ada berfirman:
Wahai hambaKu, AKU adalah kekasihmu yang pertama, kau cintai AKU di hari perjanjian,dan tatkala semua pecinta telah pergi meninggalkanmu, sedang AKU menghubungkanmu, maka kembalilah kepadaKU, nanti akan AKU muliakan engkau dengan kemulian pecinta.”
sekadar sedikit perkongsian hidup :) hidup, mati, jodoh pertemuan di tangan Yang Berkuasa di atas sana. sejauh mana pun kita lari, takdir itu tetap bersama kita. seteguh itu Adam dan Hawa yang terpisah jauh dek despiriti kilometer dan saat, tapi hati itu tetap bersatu, kerana telah tertulis di dalam tulisan karangan-Nya, ADAM HANYA UNTUK HAWA~
p/s: 4 days to Ramadhan!!
entry sebelum ini:

terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

0 KOMEN TERBAIK!:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...