Sabtu, 27 Mac 2010

~BuanG,bAkaR,bUNuh,maka,BErAKHir..~

petang tadi aku usha2 utusan malaysia online..tengok perkembangan dunia,pe kbor dunia hari nie..usha2 tetiba aku baca satu berita...seksanya mayat bayi ini.. baca punya baca,satu yang keluar dari mulut aku...nauzubillah..




Bahagian sebelah tangan mayat bayi lelaki (dalam bulatan)
yang ditemui berhampiran sebuah kilang simen
di Jalan Padang Tembak, Kampung Melayu Subang, semalam.

"Sebaik sahaja dilahirkan, bayi yang masih bertali pusat itu diisi dalam plastik lalu dibuang di tepi jalan berhampiran sebuah kilang simen di Jalan Padang Tembak, Kampung Melayu Subang.

Sebelah tangan bayi malang yang telah bercerai dari badan itu kemudiannya digonggong oleh salah seekor daripada sekumpulan anjing yang menyelongkar bungkusan plastik itu.

Sukar untuk digambarkan betapa seksanya mayat bayi tidak berdosa itu diperlakukan."-utusan malaysia-

kadang-kadang aku terfikir....

"KALAU dah terlanjur dan melahirkan anak,kenapa nak buang anak tue merata-rata??kalau dah tak nak sangat kat budak tue,tolong la ada sedikit perikemanusiaan..sikit pun tak pe lah..letaklah kat masjid ke,depan umah orang ke..aku bukan nak galakkan pembuangan bayi,nauzubillah..tapi tengok pada zaman sekarang nie..susah nak diterangkan..daripada campak baby tue merata2,ntah pe jd kat dia nanti,tak siapa tahu,lebih baik letak kat tempat yang orang mudah jumpa..boleh pelihara anak tue,didik dia,supaya tak jadi macam mak bapak dia.."

mungkin individu yang terlibat akan wat muke kata aku,cakap "eleh,fadwa..ko pandai la cakap,sebab ko tak alami sume nie!!" ok,fine!aku tak alami,abis tue korang yang terlibat kenapa nak buang budak tue rata2??kenapa?kenapa?!!ha,jawab! sebab tertekan,terdesak, terkeliru, pastue terbuang budak tue..camtue?? pastue leh lak menjawab.. "alaa..tue kira ok la jugak kalau nak dibandingkan dengan yang bakar baby tue,bunuh baby tue,kan?kan?" "hotak ko!da korang buang baby tue tak ke mati budak tue nanti kalau xde orang yang jumpa..akal Tuhan dah bagi xnak guna!!"










nie maklumat yang aku dapat dari sumber2 yang boleh dipercayai,thanks a lot!
Jika dipecahkan mengikut negeri pula untuk 4 tahun ini :
Selangor = 12,836 orang
Perak = 9,788 orang
Kuala Lumpur = 9,439 orang
Johor = 8,920 orang
Sabah = 8,435 orang
Negeri Sembilan = 4,108 orang
Pahang = 3,677 orang
Kedah = 3,496 orang
Pulau Pinang = 3,412 orang
Melaka = 2,707 orang
Kelantan = 1730 orang
Perlis = 691 orang
Sarawak = 617 orang
Terengganu = 574 orang
JUMLAH = 70,430 orang.

Statistik yang diambil pada 4 tahun pula dari 1999 – 2003, 30978 dari 70430 atau 44% adalah dari orang Islam.

banyak punca yang boleh menyebabkan sume benda ni berlaku..aku tak nak cite sebab sume orang da tau..tengok la nanti ada masa aku cuba kupas satu persatu tentang isu nie..apapun,satu nasihat untuk semua dan untuk aku jugak..semua benda yang nak dilakukan,cuba fikir dan bawa ia kembali kepada ALLAH...wassalam..


terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

0 KOMEN TERBAIK!:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...