Rabu, 18 November 2009

SETAPAK TUJU PUNCAK MENARA(STPM)

Assalamualaikum…
Hehehe..actually aku baru balik dari program SETAPAK TUJU PUNCAK MENARA(STPM) di Sanctuary Beach Resort,Cherating…aku dok kat sana 3 hari 2 malam..so,,meh aku cite serba sdikit aktivit2 kat sana…
Ok,yang terpilih untuk ke program nie ialah..FAKHRAN,RAIMY,KHAIRUL,FADWA,dan AYU SUTRA..so,kami berlima diamanahkan untuk mencari seberapa banyak maklumat dan pengalaman dalam program nie..so,lets check this out…MySpace

Ahad(15/11/09)
07.15 am---kami sampai kat sekolah area kol 7 pagi..masa aku dan ayu sampai,bdak laki dah ada kat sekolah,ngan pakaian yg kemas(memang la,kena jaga imej sekolah)..5 minit lpas tue,cikgu Razdi dan isteri dia sampai..dia akan bawa bbudak laki..aku dan ayu tumpang cikgu Aida..
“mane cikgu nie??”ayu dah bersuara..
“dia nak handle anak dia dulu kot,ntah2 anak dia nak ikot”aku start bg andaian..
lpas tue baru la nampak kelibat kereta cikgu Aida..lpas bersalaman,kami angkat beg dan memulakan perjalanan…
“cikgu,kita naik bas kat ne?”aku try tnye cikgu..
“kita naik bas SMKAP..nie kita berkumpul kat SMKAP..”
Ha!akhirnya aku dapat gak jejakkan kaki aku kembali ke SMKAP,ingatkan xleh dah..rasa excited mula muncul dalam diri aku masa tue..rindunyer…MySpace

pondok jaga smkap

dataran smkap

kantin smkap

08.05 am---haa..dah sampai pn ke sekolah kesayangan aku..keluar je dari kete,mata ku melilau cari kelas 5 al-khawarizmi..kelas kenangan tue..aku tengok jam, “hmm..bbdak nie ngah gotong-royong nie”aku bisik kat ayu..ayu angguk je la..then aku nmpak kelibat 4 orang gadis.. “hmm..mcam kenal je..ha!Faizah!Ain Hamid!Munirah!!!”spontan tangan aku lambai kat diorang..lamanye x jumpe diaorang..jumpe,salam,tanye kbor,tanye perkembangan sekolah dan memacam lagi..then,kitorang gerak ke Smk Sri Rompin,amik bbdak kat sana lak..dan..kat sana jumpa lg ex-smkap…my ex-bos,Ismail(smk sri rompin),Awang Zaid(smk rompin),Umi Amanie(smk sri mahkota)…so,kami bertemu kembali!!!MySpace

ain,faizah,munie,awang.ismail,aku,n ummi

kembali bertemu!!!

si cantik manis kebanggaan sekolah..

11.45 am---kami dah sampai di Cherating!daftar diri,masuk bilik,berkenalan ngan ahli bilik…aku dan ayu dapat bilik sekali ngan bdk skolah rompin dan muadzam shah..leh masuk la ngan kitorang..hehehe..

bilik kami(3206)

budak sebilik(smk muadzam)

Lpas lunch,kami dengar taklimat,masa tue jumpa ramai sangat kengkawan dari seluruh Pahang..ada 11 dearah,49 sekolah yang terlibat dalam program nie..masa nie kami berkenalan dengan guru pengiring dan fasilitator..dan masa nie jugak aku jumpa cikgu aku..cikgu Bakar..kaunselor smkap..

taklimat dari En.Bakar dan En.Sufian

05.30 pm---kami ada pertandingan bola tampar..dibahagikan ikot bilik..aku kumpulan 2,tapi aku dan ayu x join pn,kitorang jadi pasukan pemerhati dari tepi,pasukan sorak,dan pasukan gelakkan orang..hahahaha…jahat gak aku rupanya..
Lepas bosan gelakkan orang,aku n ayu pn cari port nak duduk untuk menghayati keindahan alam ciptaan Allah…Subhanaallah!!wlaupun pantai tue dah agak kotor tapi ciptaan Tuhan tue tetap tiada tolak bandingnya..cantik sangat…MySpace

atul,faizah,ain,munie

08.30 pm---lepas solat maghrib,kami semua berkumpul dalam dewan kuliah..spatutnya start pkul 8,tp disebabkan ada sekumpulan peserta yang masuk lambat,so,cikgu amik masa 20 minit sruh diorang bagitau sebab kelewatan diorang..majoriti jawab solat isyak berjemaah..cikgu cakap.. “hmm..bgos2”..tp kira bgos la,wlaupn lambat tapi diorang ngaku gak..tahniah kkawan(yang pastinya xde bdak smk selancar,good!) lpas tue kami diberi taklimat mengenai pengajian Pra-universiti(form 6 la)bila aku dengar,rupanya banyak faedah masuk form 6 nie,wlaupn terpaksa bersaing ngan bdak matrik,tp En. Sufian cakap… “kalau awak yakin ngan diri awk,tak mustahil awk lebih hebat dari mereka!”MySpace
10.30 pm---taklimat berakhir..turun tangga reramai,ada yang naik lif,rasa cm tol2 baru blik dari kuliah kat university..huhuhu..rmai yang turun makan malam,tp aku n ay uterus naik bilik,dah penat sangat..masa dalam kuliah,mata nie macam dah nk melabuhkan tirai dah,MySpacetp bila kuar je kuliah,segar bugar bijik mata..tau x sebab apa tue??SYAITAN!!jahat tol la!!


Dalam bilik,lepas solat,kitorang siap2 utk tido,tapi disebabkan x ngantok,kita watching television together(speaking!!)..tp yang x bestnyer,tv tue ada channel AXN,HBO,SPORT je..hadoii!!orang nak tgk tv 3,nak tau perkembangan semasa,pe kabor dunia hari nie…hmm..xpe la,terima je pe yang dapat..then,dah penat,kami tido..

Isnin(16/11/09)
05.20 am---bangun n siap2 solat utk turun riadah pagi..xde yg best pn..
08.00 am---lpas sarapan,kami semua berpakian uniform sekolah lengkap untuk ke kuliah..masa kitorang pakai baju purple tue,ada orng tanye “eh,korang pengawas ea??” “eh,x la..kitorang mmg baju purple..”jawab aku.. “owh..cantik…”hehehehe..ada kebanggaan di situ ye..MySpace


ayu yang beruniform

Kelas pertama ialah kelas Kemahiran Pengucapan Awam & Kemahiran Berfikir Secara Kreatif..dalam kelas nie,kami diajar untuk berucap di hadapan khalayak..pantang larang ketika berucap dan tips2 pengucapan..banyak info yang aku dpat..nnti ada masa aku akan wat entry khas utk tajuk pengucapan..MySpace
10.30 am---Kelas Penulisan Resume & Temuduga..yang nie penting kalau nak apply university atau apply kerja..so,its very important..tp,byak gak aku telan gula2 nk hilangkan ngantok..hahhahahaha..MySpace

baru habis kuliah

02.30 pm---saat paling genting dalam program nie..sesi Pembentangan Kolokium..dak2 skolah aku agak cuak la sebab kami x diberitahu kena sediakan pembentangan untuk program nie..so,dalam masa 30 minit,kami berjaya hasilkan satu pembentangan..MySpacealhamdulillah..

prepare untuk presentation

masa sesi pembentangan.sekolah2 yg bentang,semuanya best2..aku respect tol nagn diorang sebab diorang wat ngan penuh semangat..seronok dengar pembentangan diorang..tahnih!tahniah!!sekolah aku x sempat bentang coz masa yg suka jeles..hehehehhe…
05.30 pm---pertandingan akhir bola tampar..yang x terlibat ambil peluang nie untuk ambil gambar ngan kkawan kat pantai cherating tue..seronok tengok dirang.MySpace.so,aku pn join la sekaki..ye la..kenangan nie tak mungkin dapat diulang kembali..kan?kan?kan?

wan dan khairul

ayu dan remy

kontijen smk selancar

08.30 pm---malam dinner..makan dalam gelap,ntah pe yg aku telan pn aku xtau..x nmpak mende..agak2 je..meja aku ada semua bdak smk selancar dan smk muadzam..dah la sume meja tepi kolam..slah gerak skit,mmg basah kuyuo la jawabnyer.. malam tue jgak ada karaoke..hahaha..yg kelakarnya,atan dan midi(smk muadzam)x dpt nyanyi,sbb ada ckgu amik turn diorng..sian,sian..x dpat luahkan bakat terpendam… so,diorang nyanyi untuk kitorang je laa..hahaha.aku tenguk diorang cm adik beradik lakMySpace

suasana tepi kolam mandi,romantik la knon..

Selasa(17/11/09)
08.00 am---majlis penutup..dalam majlis nie,cikgu buka kepada sesiapa yang nk bagi ucapan..ramai sgt yang nk bagi ucapan..ada yang kelakar,serius,sedih pn ada gak..memacam ragam bbdak nie…then,baru la kami besalaman sebelum berpisah..walaupn sekejap,tp rasa cam dah rapat ngan semua orang...MySpace

nak balik dah!!

kalo bbdak dari rompim,kami singgah bandar pekan jap,lunch n jjlan jap..kitorang balik n aku sampai umah kol 05.30 pm..penat tue mmg penat.tp,semua tue mmg kenangan…harap2 lepas nie kitorang dapat berjumpa lagi..insyaAllah…


pertemuan terakhir..

sesi bersalaman..

Kepada semua rakan-rakan,gudluck utk exam STPM thun depan,kita buktikan kat en sufian yang kit dpat sahut cabaran dia..yeah!!MySpace
Terima kasih kpd cikgu Aida yg pilih kami utk sertai program nie..terima kasih cikgu…
Hope thun depan dapat jumpa lagi!!selamat tinggal…MySpace.

oh ye,nie aku snap spontan,nmpak cm cute je dh besar pn main..



terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

0 KOMEN TERBAIK!:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...