Rabu, 18 November 2009

LOVE'S PARADISE..

assalamualaikum...
hmm..time dah abis exam nie,walaupn byk mnde nk kena wat,tapi aku ttap x wat gak..hakhakhak(ketawa jahat)..so,mnggu lpas,adik aku beli bberapa vcd..aku sruh dia beli dvd,tp dsebabkan kedegilan yang melampaui batasan..haduuuii..takpe laa..tue belakang kira..ok,salah satu vcd yang dia beli tajuknya SYURGA CINTA...lakonan AWAL ASHAARI,HELIZA,dan HAZIQ...cerita nie mungkin agak berlainan dengan semua cerita yang dihasilkan oleh malaysia sebab dia bergenre islamic..so far aku tengok cerita nie,emm..boleh laa...agak menyentuh di kalbu laa...cerita ni mengisahkan tentang seorang lelaki(Awal) yang jahil dalam ilmu agama lantaran faktor keluarga..dia ni hidup bebas sebebas-bebasnya..so.dia ni dcabar kkwan dia pikat gadis yang bertudung walaupun tue bukan taste dia..nama pn lelaki,pantang dicabar..pastue,kawan dia sruh dia pikat la Heliza nie n disebabkan tue diorang makin rapat..aku malas nk cite smpai habis sebab x gempak la kalo aku cite dulu..so,jom reramai tonton filem nie..hehehe(promote!!)

tp,dalam cite nie aku tertarik ngan satu babak,di mana datuk Heliza pesan kat Awal tentang CINTA MANUSIA...
"cinta manusia nie terbahagi kepada 3 jenis...
pertama:CINTA KERANA SYAITAN
~lelaki dan perempuan yang saling tertarik hati,kemudian mereka berzina, perempuan itu hamil dan kemudiannya mereka bernikah~
kedua:CINTA KERANA JIN
~lelaki yang tertarik terhadap seorang perempuan,dia sihirkan perempuan tersebut dan mereka bernikah~
ketiga:CINTA KERANA ALLAH
~lelaki dan perempuan yang tertarik pada pandangan pertama,dan dengan kerelaan masing-masing mereka bernikah,maka cinta ini lah yang akan membawa kepada.....
SYURGA CINTA!~


hehehe...cite nie agak jiwang la,nama pun cite cinta kan..masa aku tronton cite nie,aku berfikir,"ada lagi ke perempuan yang sebaik nie??"hmm..korang rasa camne?aku harap aku leh jadi perempuan sebaik tue walaupun aku tau aku nie bukannya perfect sangat,tp aku akan cuba..insyaAllah...
apapun!jom ramai2 kita tonton filem nie..kalau taknak tonton kat pawagam,beli lah vcd original,jangan beli yang cetak rompak tau..kesian kat industri perfileman tanah air kita..hehehe...


terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

0 KOMEN TERBAIK!:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...