Jumaat, 13 November 2009

DR. FAZLEY DATANG..



Assalamualaikum……

Waahh..aku cam x dpt nk caye bila ada artis dtang kat selancar yg kedudukannya agak ceruk kat negeri pahang nie..bukannye anak kata aku ni teruja sgt bila artis dtang,aku Cuma x percaya..hohoho…ye laa..artis nie kan bese gi kat bandar2 jee…rupa2nya ada gak yg sudi dtang kat pedalaman nie..huhuhu…

Ye,sperti tajuk di atas,DR FAZLEY dtang kat sekolah aku pd 11/11/09..tujuan dia,emm beliau dtang sbenarnye nak beri ceramah motivasi kpd kami anak2 selancar…

Pagi,10/11/09---->

“ perhatian kepada sume plajar,esok akan diadakan ceramah motivasi yg akan disampaikan oleh tetamu yg istimewa iaitu DR.FAZLEY..so,awk sume datang laa,pakai pakaian kokorikulum mcm bese..”

“wei,ko dngar x pe yg cikgu aida ckap td??”huda tegur aku dengan muka excited..

“dengar,fazley nk dtang skolah kita..nape?suka la tue..”

“hehehe…suka tue x la sgt,Cuma happy jerk..hahaha..alaa..bkn senang artis nk dtang skolah kita,kan?”

“pe2 je la..kita tunggu je la esok”aku pn tarik tgan dia msuk klas..

“cikgu,btol ke fazley dtang skolah kita esok??”aku mmberanikan diri tnye cikgu razdi..

“ye laa awok ingat men2 ke..”kata guru muda tue ngan loghat kelantannya..

“owh..byaknye duit skolah nk jmput dia..”

“jmputan tue tajaan FELDA selancar 1..”

“emm..kalo jmput Dr Fadzillah Kamsah lg best kan cikgu?dr, Tuah Iskandar ke..”aku mula bg cadangan yg bagi aku agak bernas laa..

“awok nie..ingat senang ke nk jmput orang ternama mcm tue??nie kita jmput Dr.Fazley nie pn sbb mujur dia x busy sgt..kira beruntung ble dia sudi dtng kat selancar nie..”

“ooo…ok,ok,cikgu..alhamdulillah...hehehe”

“ha!keje yg semalam dah siap ke blm??”

“hehehehe…dlm proses,cikgu..”aku akhirnya mencover keje yg x siap tue ngan sengihan saje..

Pagi,11/11/09--->

“assalamualaikum…hai,awalnye korang datang skolah..”

“hehehe..kitorang nk cop tmpat dpan..ari nie kan Dr, Fazley dtng..”

Aah la!aku nk dok sblah ko..”aku pn join la excited diorng tue..huhuhu

Kol 11.15 pagi,Dr, Fazley mula jejakkan kaki kat skolah aku..bangga lak aku seorang anak melayu yg berjaya mencipta nama di persada dunia dtang skolah aku..masa mmula nmpk dia,bbdak nie dah bising..

"ensemnyer!!"MySpace

Aku pun try la usha..emm..bleh than la raut wajah dia..so,aku pn x lpaskan pluang tgk keindahan ciptaan Illahi tue..(setiap manusia yg diciptakan Allah itu cantik..itu hakikatnya..)

Lpas ucapan dr pengerusi majlis(cikgu Rosli) n pengetua(Tuan Syed),Dr.Fazley(DF) pn start la cramah dia..sume hadirin pay attention kat dia..ye laa,bkan snang nk tgk DF dpan mata..huhuhu..byk gak laa yg dia cite,start dr biodata n sjarah hidup dia,masuk kpd cara pembelajaran…perjalanan majlis tue berjalan ngan lancer..tengah2 ceramah ada sesi nangis2MySpace,bese laa..motivasi kan..dah abis ceramah,cikgu rosli ckap permintaan rmai nk dngr Fazley nyanyi secara live…hehehe..rasanya x lengkap bila penyanyi dtng,dia x menyanyi..so,utk x mnhampakn kami,beliau pn nyanyi la lagu popular dia ddlu..Asmara Ini ngan Bila April…sedap gak la suara dia…MySpacehuhuhuhu….

Hmmm…kan best kalo penceramah agama n motivasi dtang skolah aku bg ceramah..dah lama aku x dengr ceramah dr penceramah hebat secara live..Dr. Fadzillah Kamsah ke…Dr. HM Tuah Iskandar ke…huhuhu..tinggi x impian aku??hrap2 jd kenyataan..AMIN….

Wat Dr Fazley,trima kasih sbb sudi dtang ke selancar wlaupn tmpat nie ceruk n pendalamnMySpace,sebagai seorng pencermah yg profesional,aku tabik dia…hope lpas nie ramai yg akan ikut jejak langkah beliau sebagai anak Malaysia yg telah berjaya mengangkat negara ke persada dunia…MySpaceinsyaAllah….


MySpace


terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

0 KOMEN TERBAIK!:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...