Khamis, 24 Disember 2009

KASIH SAYANGKU...


kasih sayang itu titi..
kasih sayang penghubung hati..
kasih sayang itu tali..
kasih sayang pengikat diri..
dari kasih timbul simpati..
dengan sayang ada persaudaraan..

kerana kasih ingin berbakti..

saling sayang ingin memaafkan..

kasih sayang itu baja..

kasih sayang penyubur jiwa..

kasih sayang itu penawar..

penguat cinta penghapus duka..
kasih manusia sering bermusim..
sayang manusia tiada abadi..

tiada bertepi..

sayang TUHAN,
janjiNya pasti...

suatu puisi yang sampai padaku melalui pesanan ringkas..mmg ringkas,tapi cukup membuatkan aku rindu padanya..dia..dia sahabatku sejak dulu..namun kami terpisah setelah tamat persekolahan.. saat itu,fikiranku mula mengimbau kembali detik-detik kami bersama,bukan kami berdua,tetapi juga bersama sahabat-sahabatku yang lain..benar kata orang..SAAT BERSAMA, KITA LUPA SIAPA MEREKA PADA KITA..NAMUN SETELAH BERJAUHAN, KITA MULA SEDAR,KEHADIRAN MEREKA MEMBUKA MATA KITA TENTANG SIAPA KITA DI DUNIA INI..ya,siapa aku pada mereka..dan siapa mereka pada diriku..MEREKA SAHABATKU,MEREKA TEMANKU..ashikah,izinkan aku coretkan puisimu di sini..kerana aku menghargaimu,dan aku juga ingin semua tahu,aku sangat sayang semua sahabatku..dan yang paling penting,AKU TAK INGIN MELUPAKAN KALIAN..


SAHABAT SELAMANYA SAHABAT...

oh ye..aku rasa elok aku coretkan sesuatu buat SEMUA SAHABAT-SAHABATKU...khas buat semua pelajar form 5 generasi ke-9 SMKAP.......


sahabatku.
saat kalian di hadapanku..
bergurau mengisi waktu
bercerita kisah-kisah dahulu
satu perasaan kesyukuran dariku
kupanjatkan khas buat Yang Satu
kerana
mengurniakan aku sahabat yang setia
suka duka dikongsi bersama
tiada sengketa antara kita
cuma
pada tahun akhir ini
sesekali terlintas di hati nurani
apakah akan ada lagi saat begini
bagiku menghiburkan hati
bersama sahabat yang disayangi


sahabatku
tahukah kalian semua
peristiwa yang akan aku ingat sampai bila2
yang akan membuatku tersenyum sentiasa
dan akhirnya menitiskan air mata kerananya


saat2 kita bersama bergurau senda
saat2 kita bersama menjamu selera
saat kita mencari ilmu untuk ditimba
pabila langkah kita atur bersama
pabila kebesaranNya kita kaji bersama
pabila nikmatNya kita kongsi bersama
pabila kata penghibur lara
pabila madah memantapkan jiwa
pabila ungkapan sabar ditahan
pabila lafaz menegur kesalahan
ketika air mata dititis bersama
ketika ketawa bergegar dunia
semua itu akan kurindu sentiasa


SAHABATKU...
kalianlah satu dalam seribu
takkan pudar ingatan padamu
kini kuredha dengan apa yang berlaku
kita berpisah mencari arah tuju
hanya doa kupanjatkan untukmu


sahabatku...
di akhir ini
sudilah kiranya diri ini
mengutuskan karya ini
datang dari lubuk hati
tulus buat..
SAHABAT YANG KUKASIHI!!!


terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

0 KOMEN TERBAIK!:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...