Khamis, 21 Mac 2013

HADIS2U (5) *UJIAN PENGHAPUS DOSA*

Sambung lagi SEGMEN kita yok!
Semalam menjadi satu detik memori dalam organisasi Saujana nan teguh itu. Benar, saat kita teguh berdiri bekerja, pasti angin dugaan itu akan menyapa. Namun, aku pasti, angin itu tidak berjaya menolak tubuh kami untuk rebah, mungkin sekadar terdorong sedikit untuk jatuh, tapi sedar atau tak, barisan organisasi ini saling berpaut antara satu sama lain, saling menguatkan antara kami. terima kasih.
tidak sedap hati membiarkan mereka meredah angin itu, aku berdiri di tengah mereka, menghulur bantuan semampu aku, dan perlahan ku menyanyi menghibur hati sendiri, 
"Tuhan sengaja menduga kita.. di mana kesabaran manusia...." ya, nyanyian diiringi batuk sumbang. 
mereka ketawa, dan menyambung dengan lirik-lirik yang ditukar-tukar, ketawa bergema di situ. aku tersenyum dalam hati.
"tak sangka korang sekuat ini"
aku akui, aku mungkin tidak boleh menjadi seorang kakak yang sempurna buat kalian adik-adik perempuanku. Mungkin atas alasan aku hanya pernah mempunyai adik lelaki, layanan itu mungkin berbeza. Tapi sedaya aku cuba untuk memahami hati kalian, membantu apa yang perlu seperti layaknya seorang kakak. aku harap aku berjaya. sebab aku sayang mereka. Maaf andai tidak bersama kalian mengharungi angin itu.

kuatlah wahai saudara seperjuanganku, kita boleh teguh berdiri, selagi kita bersama. 
p/s: bila usulkan kepada doktor tentang batuk yang tak reda ini, doktor suruh x-ray. tiba-tiba rasa seram pulak.. hope hanya sakit biasa.
post sebelum ini:

SI DIA, TEGURAN. INGATAN


terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

0 KOMEN TERBAIK!:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...