Isnin, 25 Mac 2013

DIA AJAR AKU ERTI KEBAIKAN

sekali post ayat ni kat status FB, macam-macam andaian orang keluar.. hakikatnya, aku punya teman yang sangat aku hargai kebaikannya. Dalam kami berlima beradik di Saujana ini, dia penyejuk kami. si manis kami. terkadang aku berfikir sejenak. Tuhan tak hadirkan aku kakak kandung kerana Dia ingin aku menghargai kakak-kakak yang aku punya sekarang. Aku tak pernah rasai kasih seorang kakak. tapi kini, bukan kata seorang, malah 4 kakak dibariskan di sisi aku. Aku kuat, aku teguh, aku gembira, kerana mereka. 
yang sulung, dia ajar aku untuk memimpin, dia ajar aku untuk terus tahan lasak. ramai orang kata dia garang. tak! dia tegas. dan nyata, aku hormat dia sebagai ketua, dan kakak sulung yang aku ada. si kedua, dia tampak garang, tapi ada ketikanya, aku bangga aku berada di sisi dia. bak kata orang, kau takkan tahu siapa dia selagi kau tak dekati dia. si ketiga, dia antara yang paling sabar antara kami. dia tahu segalanya, dan aku tahu, dia sayangkan adik-adik dan kakak yang berjuang bersama dia. sikap kalut itu buat aku senyum terkenangkan dia. dan.. si keempat ini. dia si manis, si comel kami. dia kuat, kami mara kerana dia sentiasa tolak kami dari belakang. dia sabar ajar aku itu dan ini. bawa aku ke sana sini. beri aku itu dan ini. akal yang berat memikirkan pelbagai perkara, dia akan ringankan dengan sikap comel dia. hari ini, dia beri aku 2 ekor teman. dia sayang ikan itu. dalam hati aku terdetik satu kata-kata. "bila kau sayangkan seseorang, berikan apa yang kau sayang, nescaya kebaikan itu akan diingat sampai bila-bila" :)
jujur. aku nampak mereka sokong aku. meski kami punya masalah tersendiri, kerja tersendiri, komitmen tersendiri. dan jujur. aku sendiri sedang berusaha menjadi adik yang baik. adik yang berdikari. TERIMA KASIH,SEMUA..
p/s: kakak aku yang di Negeri Sembilan itu... ok, rindu!rindu!rindu! dia no 1, one, wahid. :) hehe.. boleh kan Abang Long?
post sebelum ini:

SI DIA, TEGURAN. INGATAN


terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

0 KOMEN TERBAIK!:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...