Isnin, 18 Januari 2010

YANG CANTIK?YANG BURUK??

ASSALAMUALAIKUM...cantik dan buruk..yang mana satu pilihan kita??tentu saja yang cantik..tengok pic kat atas nie..yang mana yang kita nak??sekali lagi tentunya yang cantik..apa,yang aku nak tunjukkan??sebenarnya imej ni aku dapat dari seorng sahabat..syukran,sahabatku...

actually,ini adalah perumpamaan bagi wanita yang berhijab dan menjaga keperibadian dirinya dengan wanita yang tabbaruj(mendedahkan kecantikkannya)..gambaran ini jelas menunjukkan kemuliaan seseorng wanita yang berhijab..umpama sebentuk kristal yang tersimpan indah tanpa dicemari oleh anasir-anasir luar.. tapi,aku tak nafikan,tentu ramai yang akan bersuara..."eleh,perempuan yang bertudung tak semestinya baik!" ya,betul,fakta tue aku sendiri tak dapat nak tolak,tapi aku anggap kita semua nie berfikiran positif dalam semua perkara..jangan laa anggap semua wanita yang tak bertudung tue jahat,tak..tapi,jangan anggap pula aku ni mempertahankan golongan nie,aku cuma tak nak kita semua menilai seseorang hanya dari luaran..

aku sebenarnya tak berani nak cakap lebih-lebih,sebab aku bimbang aku nie tergolong dalam golongan yang pandai bercakap,tapi aku sendiri tak mengamalkan apa yang cakap..tapi sekurang-kurangnya aku cuba untuk jadi yang terbaik mengikut kemampuan aku..thats all..



aku rasa takut bila tengok zaman sekarang..banyak benda yang berlaku,melibatkan wanita bertudung melakukan maksiat..seumpama bertudung itu sudah tidak memberi makna apa2 kepada golongan ini..sepatutnya kita sentiasa beringat,apabila bertudung,kita membawa amanah dan cara hidup islam..kita perlu menjaganya..aku bercakap bukan sahaja kepada semua wanita,tetapi juga untuk diri aku sendiri..semoga kita semua sentiasa dilindungi daripada godaan syaitan yang sentiasa cuba memesong anak cucu Adam..AMIN..

nota kaki:hohoho..ari ni,adik aku masuk asrama SMKAP,seronok noo aku tengok dia..jge diri baik-baik ye dik,bkan senang dok jjauh ngan mak ayah nie..kena slalu beringat(aku cakap sebab aku dah ada pengalaman,chewah!)
nota kaki lagi:lagu minggu ini..(tak tau nape lagu ni yang aku selalu dngr minggu nie..hmm)
aku mentari,tapi x menghangatkanmu,
aku pelangi,tapi x mewarnai hidupmu,
aku lah bulan,tak menerangi malammu,
akulah bintang,yang hilang di dalam kegelapan..
selalu,itu yang kau ucapkan padaku..
sebagai kekasih yang tak dianggap aku hanya bisa..
mencoba mengalah,menahan setiap amarah..
sebagai kekasih yang tak dianggap aku hanya bisa..
mencoba bersabar,kuyakin kau kan berubah..


terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

0 KOMEN TERBAIK!:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...