Khamis, 17 September 2009

KRINGGGG!!!!!!!

"ehem..perhatian kepada semua pelajar,anda dibenarkan pulang pada pukul 1 tengahari..sekian,harap maklum"suara cikgu berkumandang dari speaker sbelah kelas aku..
"ha!biar betol balik kol 1??!!"suara sumbang tue menegur,dengan muka yg x pham..
"ko nie,kalo cikgu dh announce tue maksudnyer btol laa,xkan cikgu nk men2 lak.."
"mne laa tau kot2 cikgu nk testing mikrofon ke.."kat luar kelas dah kedengaran sorakan bbudak f1 n f2..hish!mmg bbdak tol la diorang nie.. kami yg f6 nie pn angkat beg la gak,tp konon2 bersikap matang,just keluar dr kelas dgn muka xde perasaanbila dpt blik awal,,tp,sbenarnyer dlm ati...yea!yea!balik awl!yea!yea!...chis!seemuanyer hipokrit,termasuk laa aku..alaa..bkan pe,dh beso panjang nie,bruk noo kalo wat cm bbdak..kan,kan..

"wei,SELAMAT HARI RAYA!!senang2 jemput laa dtang umah..aku xde kat umah,blik kmpung,korang tunggu je laa dpan umah aku smpai aku blik..hahaha.."Atan dgn bangganyer jerit dlm kelas.."sibuk tol laa mamat nie"kataku,dlm ati...
"alaa..x best la rmai x dtng skolah ari nie,mntang2 la ari last skolah,wat cuti sendiri lak diorang nie.."minah sblah aku dah mula kluarkan buah fikirannya..
huhuhu..aku just sengih n kmas buku..banyaknyer buku nk bwk blik..baca ke x nie??ahh,xpe,bwak je blik..dah siap kmas,aku duduk jap,tgk kelas aku yg mmang dari pagi lagi mcm xde orng je dtang..cbe byangkan,dr 35 orng,12 je yg dtang!!nk skolah ke x nie..tp,aku x ksah sgt coz x rmai orang x laa bsing sgt..tp maslahnyer 1 orng mewakili 3 orang..nisbah kebisingannya 1:3..kalo 12 drab 3,bpe?36!!byangkan je laa mcm mne suasana kelas aku hari nie..
ape pn kitorang sempat bergambar..huhu....

9 orang trmasuk jurugambar,nie je yg datang..
ish,ish,ish...

"eh,td cikgu Zainarita panggil ko ngan khairul knape??"mira tgur aku..ish,nk ckap ke x nie??ckap kang kata aku riak lak..hmm..ckp je laa..
"xde pe pn,dia kasi kitorang duit raya.."kataku dgn muka selamber.."hah!knape korang dpt??"dia tanye lagi.."sbb markah tertinggi Sejarah exam aritue.."muka aku selamber lagi..
then,timah cuit aku"kiranya ko dpt duit raya lebih laa ari nie ekk?cmpur ngan duit yg pengetua bagi.."aku pn dgan muka selamber lagi sekali jwab"aah,lebih kurng laa,rezeki..Alhamdulillah..dah laa wei,jom balik.."aku mlas nk pnjangkan perbincangan kitorang,tkut wujud perasaan riak dlm diri aku..btol..aku tkut sgt kalo perasaan tue wjud..

so,bermula laa cuti raya hari nie..BALIK KAMPUNG!dah lama x main mercun..apa?x malu?alaa..biar laa..sskali nk jgak merasa men mercun..hmm..rasanyer aku jd penonton je kot.. hehehe...apapun aku x sbar nk balik kampung...

anyway..SELAMAT MENYANBUT HARI RAYA AIDILFITRI..maafkan kesalahan yg aku dah wat samada secara sedar atau x...k,salam...

terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

0 KOMEN TERBAIK!:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...