Rabu, 25 Mac 2009

MINAT ARTIS??HMM..


Assalamualaikum..nape aku tlis psal tjuk nie?sbbnye skrang nie kan dah smpai musim demam AF lah,Mentor lah,pe lg?OIAM lah..pe2 je la..same je sume..aku x ksah sgt kalo diorg nie nak cri 'bakat',cume aku dpt tgk la yg sume nie cam menambahkan dosa n sgt mghampiri tanda2 kiamat..sume hiburan n perkara melalaikan yg berlaku skrang nie adalah tanda2 berlakunya kiamat..sbbnye ALLAH berfirman yg bermaksud:

"Telah dekat kepada manusia hari menghisab amalan mereka,sedang mereka berada dalam kelalaian lagi berpaling(daripada-Nya)"
(Al-Anbiyaak:1)
Bukan nak kata aku nie baik sgt..tak..sbb aku pun pernah gak melalui zaman sbagai pminat fanatik artis..biar la aku cite zaman kejahilan aku(agak jahil laa)..
Waktu aku form 3,kan ada AF 4 kan..memula aku x berminat sgt ngan AF nie wlaupun mase tue malaysia ngah dilanda ngan fenomena mawi,tp aku takkan terpengaruh..hehe..tp...........
bila msk je AF4 nie,aku dah terfanatik dgn sorang artis nie..name dia?hmm..nak bgtau ke? bg tgk muke je laa..nie dia..haa..kenal x?hmm..artis nie la yg dah wat aku tergila-gila kat dia.. bila aku cite kat kengkawan aku,diorang sume x support aku,tp yg peliknye aku sndiri x tau kenape aku leh minat kat dia..hmm..camne yek..biarlaa..nak tau camne aku punye fanatik? haa.. bila aku pikir balik,aku rase aku mmg gilee..tau x,kalo ada orang kutuk je artis nie,aku msti sound dia,pastue aku dah kumpul gmbar dia smpai 50 keping!!aku pun x sngka.. aku rase satu aspuri tau aku mnat artis nie..malu plak rase..bila kwan2 usik aku ngan sorok sume gmbar tue, aku sampai xde selera nak mkan..aku pun xtau nape,padahal aku dah ckp dah kat diri aku supaya jgn pikir psal mende nie..x pham,xpham..sampai la satu ketika.....
Mase aku balik bercuti,mak aku ada beli sebuah buku yg bertajuk'Malapetaka Bakal Menimpa Menjelang Kiamat'..aku mmg berminat ngan buku2 mcm nie,so aku pun bace laa.. tetiba aku terbace ayat nie ygmane Rasulullah bersabda,"Tidak akan berlaku hari kiamat,sehingga dunia ini dikuasai oleh sakit bin sakit,Yakni,orang-orang yg rendah moral."mase tue aku terfikir.. 'aku minat artis nie(bukan artis nie je,artis lain pun same..),akhlak aku bleh mningkat ke?iman aku bleh bertmbah ke??'semua tue buat aku rase sgt bersalah,bersalah pd diri,pd ALLAH..bersalah sgt!!pstue aku teringat ustaz aku penah ckp'antara tnda2 kiamat manusia lebih megagung-agungkan artis drpd ahli agama/ulama..' bila aku pikir balik,betul!!dan antara manusia tue adalah aku!!ASTAGHFIRULLAHHALAZIM.. mase tue aku mmg rase bersalah..dan rase bersalah tue aku bawa smpai ke tidur.. mugkin ALLAHnak nak bg petunjuk kat aku...aku telah bermimpi....
Mase tue aku on the way nak gi pasar ngan mak aku,ntah pasar memene ntah,aku x kenal tmpat tue,aku ckp kat mak aku yg aku nak belikan dia bunga sempena HariIbu..tetiba tanah tmpat aku berpijak jadi mendap dan aku n beberape org lg jatuh dalam perut bumi..dalam sgt, mase tue aku pikir 2 menda je..first,aku x smpat nak bertaubat pd ALLAH,second,aku belum tunaikan janji aku pd mak aku,nak berjaya..mase tue aku takut sgt..aku ingat aku xkan hidup dah.. dan akhirnya aku terjaga..
Mimpi tue mmg byk menyedarkan aku,lps bngun aku trus amik wudhuk n solat sunat..aku menangis sesgt,aku bersyukur sbb ALLAH masih bg aku peluang utk hidup..dan aku membuat transformasi...
mulai dr tue,aku dah x simpan sume gambar tue,dan aku dah buang sume prasaan aku kat artis tue,dan aku bersyukur sbb ALLAHbg aku menyempurnakan perubahan aku,dan ia berjaya..ALHAMDULILLAH..sekarang aku lebih byk memohon doa pd ALLAH supaya menyemai rasa rindu dan cinta aku pada kekasihNya dan juga padaNya..
Jadinye kat sini bukan niat aku nak apa..tp ini semua utk tatapan semua umat islam. Ingatlah bahawa bila kite kat akhirat nanti,artis tue takkan bg manfaat apa-apa pd kite,lainlah kalau artis tue mengajak kite ke arah kebaikan..tp yg pnting kite lebih memerlukan rahmat dan redha ALLAH dan mengharapkan syafaat RASULULLAH..wassalam...


terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

0 KOMEN TERBAIK!:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...