Rabu, 8 Julai 2009

MOTIVASI DARI KARTUN

Assalamualaikum..
hmm..tau tak td aku baru abis tgk citer SPONGEBOB SQUAREPANTS..alaa,citer span warna kuning tue laa..yg nie ha,pastue tajuk ari nie ialah 'selling out' dan 'laugh forever'..tp yg aku nk citer kat sini ialah tajuk ketawa tue,tau x nape?sbb......xpe,kite bercerita dulu ek..MySpace
ok,citer bermula bila spongbob tgur squidward mase diorang same2 nak gi keje,n spnjang perjalanan tue spongbob asyik gelak x abis2,dan dia trus glak stat dr diorang msuk keje smpai la balik,so,sqidward yg sntiasa dingin nie pun bengang la,asyik glak x abis2..dah laa dia x suke ngan hidup dia sknang,dtmbah lg ngan prangai jiran dia,yg x benti2 glak...............
so,esoknye squidward dpat 1 idea utk kenekan spongebob,memula dia ckap kat spongebob yg spongebob nie mcm x shat,siap amik pnyukat suhu(dia rndam dalam tmpat goreng kentang) utk sukat suhu spongbob(135 drah celcius!!!)dia ckap mgkin sbb spongebob nie byak sgt glak,dan kalau spongebob glak lg ari nie,mgkin 'kotak gelak' spongebob akan rosak dan dia xkan dpat gelak lg lpas nie(padahal dia tipu!!)..spongebob nie pun prcaya bulat2,dan stat dr tue dia sntiasa brjaga2 spaya dia x tergelak..
hal ini tlah mnybabkan(wah,mcm buat krang lak rase!) spongbob trtekan dan dia dah x bleh gelak scara tiba2MySpacedia sdih sgt sbb dia ingtkan 'kotak gelak' dia dah rosak..spanjang ari dia mntak tlong kat sume kkwan dia(patrick,mr.crab,dan sandy),tp x berjaya..so,dia blik umah dan mnangis spuas2nya smpai bnjir umah dia(bese la,kartun..)MySpacesquidward yg x rase bersalah nie pun akhirnya x tahan ngan tangisan spongbob yg kuatMySpaceso,dia gi umah spongbob dan bagitau perkara sbnar yg dia sj je tipu spongebob...dan lpas tue spongebob dah boleh gelak semula!!
lpas tue squidward pun gelakkan spongebob sbb prcaya ngan pnipuan dia,spongebob x ksah dan dia maafkan squidward..tp..ttibe 'kotak glak' squidward ttibe rosak dan dia dibawa ke hospital..

bila squidward bukak mata,dpan dia ada mr.crab,sandy dan patrick..patrick ckap yg kotak gelak squidward dah rosak teruk sbb ianya terlalu kecil dan kering sbb terlalau lama dan jrang digunakan,so,ianya dah dibuang..squidward panik laa,pastue doktor ikan tue ckap "jgn risau sbb ada orang yg mmpunyai kotak gelak yg besar dan segar dah dermakan separuh kotaknya tue pd awk.."dan,orang itu adalah...SPONGEBOB!!squidward gmbira tp syng sbb gaya dia glak dah serupa ngan spongebob dan squidward x dpat trima semua tue..hehehe THE END..
so,apa yg kite dpat dr citer nie??byakkk..
PERTAMA!orng yg jarang bergmbira nie(sng ckp,x suke brgmbira)mmg hidup dia akan jd kosong..ini digmbarkan dengan keadaan kotak gelak squidward yg kecil dan kering tue,brbnding dgn kotak gelak spongebob yg besar dan segar..mmg la kotak tue x wujud tp ianya cukup utk mggmbarkan prbezaan yg ketara antara mrk,kan..so,bergmbira lah selalu..
KEDUA!yg pling pnting..PENGORBANAN SEORANG RAKAN...wlaupn squidward dah buat spongebob hmpir hilang kwalan diri sbb ingat dia dah x boleh glak lg,tp spongbob ttap tolong squidward dgn mndermakan sparuh 'kotak gelak' dia pd squidward..dan yg pling mnarik mnat aku ialah ayat last spongebob "hehehe..SBB ITULAH GUNANYA SEORANG KAWAN!"

hmm..mcm mane aku boleh terlintas bnde2 mcm nie ek??ha!aku tau..sbb mgkin aku ikut pesanan DR. HM TUAH ISKANDAR al-HAJ yg brpesan..kalau kita tgk atau alami sesuatu,cuba lihat dengan pandangan motivasi,pasti kita akan temui sesuatu yg kita x sdari..dan,aku dah temui sesuatu dr citer spongebob tue..that's it!!so,x salah kan kalau orang dewasa pun suka tgk kartun...hehehehe....so,just enjoy yourself with the right way and try to make it more interesting!!
MySpace
MySpace



terima kasih daun keladi,kalau suka,klik like bawah ni:)

1 ulasan:

  1. hehe...suka tengok citer spongebob ek?ngeeehehe.kelakar kan?
    mm tapi, kita kn ingat 1 hal ni..'JANGAN terlalu banyak sangat gelak. itu tak bagus.'

    Allahua'lam. salamunalaikum wbt.

    BalasPadam

terima kasih sudi komen..anda memang terbaik!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...